2010. június 13., vasárnap

Pelus-bili?

Még egy problás kérdés merült fel mostanában. A bilizés.

Gondoltam én, hogy nem lesz egyszerű, de hogy ennyire... Már minden a feje tetején áll szegény Janka felében. Mióta meleg van, megpróbáltam itthon pelus helyett bugyit adni rá, és mondtam, hogy szóljon, ha kell pisilni. Nem vártam persze azonnali sikert, nem is idegeskedek, ha bepisil. Gondoltam, majd csak megszokja valahogy, meg rájön, nem jó, ha pisis.

Na, ebből csak a fele jött össze. Most ott tartunk, hogy nem akar a biliről hallani se (pedig sosem erőltettem), a bugyiban még elvan. De amit szeretne, hogy pelusban legyen, mert akkor nem lesz pisis, ha bepisil, de utána rögtön cseréljem ki. Mert ugye azt már tudja, hogy bepisilni nem jó. Elég furcsa kombinációja ez a dolgoknak.

7 megjegyzés:

Cila Zzy írta...

Szia!
Mi is próbálkoztunk, Bandu két és fél éves volt kb. Annyira izgatott volt, h "teljesítsen", hogy nem evett, ivott... gondolhatod, a nagy melegben. Belázasodott. Abba is hagytam az egészet. Aztán két hónappal később állásajánlatot kaptam a helyi suliból és azt a lehetőséget, h bár szabály a felvételnél az oviban, hogy töltse be a gyerkőc a hármat és legyen szobatiszta, a mi Aprókánkat két és fél évsen és pelussal felveszik, ha elvállalom az állást. Hú, de jó, gondoltam. Másnap bementünk az oviba, az igazgatónő már mindent lebeszélt az ovival (tagintézménye volt egyébként a sulinak). Nyugodtan bebattyogtunk. Eleinte nem is volt semmi baj a nap folyamán... aztán fél délre kinyögte az óvónő, hogy na ne már, hogy majd ő rakja tisztába itt, a 15gyerek mellett...
Ezt elmeséltem a suli igazgatónőjének és visszamondtam az állást is. Akkor azt a tanácsot kaptam tőle, hogy a szobatisztaság is egy olyan dolog, ami szervhez kötött. Ha a szerv megérett a használatra, a gyerek használni fogja. Tudod, mint a lábacskáit, a gerincét, stb. Vannak szülők, akik azt is sürgetik és aztán nem tudni, hogy miért lett görbe a háta a gyereknek, vagy éppen a lába...
Egy szóval: ne görcsölj, egészséges embert még nem láttam pelussal rohangálni! Majd a te kislányod is szobatiszta lesz. Ja, még annyit zárásul, hogy mi kivártuk ezt a bizonyos érést, ami 3éves kora előtt 2hónappal volt. És jelentem, egyszer se történt baleset, nem pisilt, vagy kakilt be (hacsak nem volt hsmarsa...) Éjszaka egyedül kimegy bilire, aztán visszafekszik, szóval nekünk ez a tanács nagyon bejött.

boGár krea írta...

Mi is gondban vagyunk a dologgal. B. már elmúlt 3 éves, de egyáltalán nem akar hallani a bilizésről. Most kipróbáltuk csak kis bugyiban legyen. Arra vigyáz, hogy semmi "fontosat" (kanapé, szőnyeg...) nem pisiljen össze, de nem szól, nem megy a bilihez.
És azt vettem észre, mikor nagyon ráállunk a témára (nem erőszakolom rá a bilire, WCre, csak többször beszélünk róla), mindig megbetegszik. Nem akarja! Sőt, akkor napokig nem kakil... :(
Szóval én is egyetérteke azzal, hogy hagyni kell, ha nem sürgős!

BCili írta...

A kérdéssel mi is foglalkozunk, bár Lili igazán ráérne még, de mégis.
Még otthon szóltam neki, hogy vigyázzon ne pisiljen oda, mert baj lesz, erre ment a bilihez és belepisilt. Ez persze 2x mgtörtént szemem szám elállt aztán semmi. Szól ha kell, de sokszor olyankor csak azért se csinálja ha ott vagyok.
Most viszont itt olyan meleg van, hogy pelus nélkül vn a lakásban, meglátjuk mi lesz és meddig törölgetem a tócsákat vagy únom meg és adok rá pelust.

Babi néni írta...

Hát, ha már tudja visszatartani, akkor érett a "szerv", legfeljebb a személyiség nem.

Nálunk a kisebbik nem akart bilizni, és a wc-re ült, de nem ám a babakarimára, hanem direktben. Nem lehet tudni, hogy miért félt tőle, de ha a babakarimára akartam rakni visított, mint akit nyúznak, míg a sima deszkára felmászott magától is. A bilit meg simán játékként kezelte, abba pakolta a játékokat meg kiborította, de ráülni eszébe se jutott. :o)

Ha van nagyinál kert, az a megoldás, mert ott potyogtathat bárhova. ;o)

Kriszta írta...

Türelem, fog az menni :) A fiammal is így jártam, hogy ordított, amikor próbálkoztam vele, pár hónapra rá pedig saját megától ment :)
Megkaptad a leveleim?

á írta...

annak idején az én fiam is megvárta a nyarat, a meleget, aztán nekiállt WC-zni. semmi bili, semmi babülőke. egyszerűen ráült a WC-re és azóta nem volt semmi baleset, pedig - szegény - még egy évig gumilepedőt tettem alá az ágyba... furcsálltam is, amikor kérdezték, hogy én hogy szoktattam szobatisztaságra a fiamat. leginkább sehogy.

Jandó írta...

Nagyon köszönöm, hogy ennyit írtatok. Mindig a saját tapasztalatok, amiket tőletek kapok, érnek a legtöbbet. Tehát türelmesebb vagyok, és bízom benne, hogy lesz ez jobb is. :)