2009. szeptember 29., kedd

Maci mindenhova velünk jön

Jankának új szokása lett pár napja. Kiválasztott a játékok közül egy régi plüss macit (még az enyém volt), és az lett az állandó kedvence. Eddig is szeretgette az állatkáit, játszott velük, de ez most teljesen más.

A maci mindenhova velünk kell, hogy jöjjön. Ha mégis megpróbálom lebeszélni róla, nagy sírásba kezd. De nem olyan gyorsan elmúló hisztisbe, hanem véget nem érő fájdalmasba. Így a medve mindenhol Jankával van. Csak úgy eszik, ha ott ül vele, viszi a motoron, sétánál a hóna alá csapja, ... . A legelképesztőbb, hogy tegnap még fürdéshez is be kellett vinni- persze csak külső szemlélőnek, a maci nem pancsolt szerencsére. Vele alszik és vele kel. Ha épp tényleg nem tudja a macitól megcsinálni, amit a fejébe vett, nekem kell vigyázni rá. És csak óvatosan merem letenni, mert ha észreveszi, felveszi újra, rosszallóan rám néz, és a kezembe nyomja.





Már olvastam, hogy nagyobb gyerekeknek van kedvenc játékuk, de azt nem gondoltam, hogy ezt jelenti a kedvenc. Vagy idővel alábbhagy a ragaszkodás? Nem tudom másnál is volt-e ilyen időszak, vagy csak nálunk.

2 megjegyzés:

honfiviki írta...

Szia!
2 éves múlt Soma fiam és nála is 1-2 hónapja kialakult a kedvenc plüssjáték hurcibálása ide-oda. Bár neki nem egyetlen kedvence van, hanem legalább 3. A mazsola és manócska páros és egy oroszlán báb, akit még az első karácsonyára kapott és azóta is vele van.
De szerintem ez nagyon kedves dolog és azt feltételezem a biztonság meglétét szolgálja érzésként.

Jandó írta...

Köszi, hogy írtál. Jó, hogy akkor ez a kedvenc hurcibálás nem csak nálunk "divat", és szerintem is olyan aranyos tőlük. Viszont akkor Janka elég korán kezdte, mert csak 15 hónapos :). De jó, hogy nektek van Mazsola és Manócska figurátok. Úgy szerettem őket.