2010. november 25., csütörtök

Nyakmelegítőm leírása

Tobben kértétek tőlem e-mailben a  versenyre készült nyakmelegítőm leírását. Még nem nagyon csináltam ilyet, rajzot meg pláne nem, de azért igyekeztem, és remélem érthető lesz. Ha mégsem, nyugodtan kérdezzetek. Bocsi, elromlott a billentyűzet, nincs rovid ő és zárójel.

Kézel rajzoltam, azért ilyen girbe gurba. Írom is.

Láncszemsorral kezdünk, és mivel bebújós, olyan hosszú sorra lesz szükség, hogy bőven átférjen a fejünkon. Lehetőleg annyi számú lácszemből álljon, hogy a minta pont végig érjen majd. Ha mégis elszámoltuk magunkat, az sem nagy baj, egy soron nem múlik semmi, és nem is látványos. sszekapcsoljuk kúszószemmel a sort.
Szóval 2. sor: a 4. láncszembe leoltünk, és oda 5 egyráhajtásos pálcát készítünk. 3 láncszem kimarad, a 4.-be láncszem kvetkezik. Újra kimarad 3 láncszem, majd a 4.-be kvetkezik az 5 egyráhajtásos pálca, ... egészen addig ismételjük ezeket, még korbe nem érünk. Végül kúszószem a kezdő láncszembe.
3. sor:  láncszem magasítás, 3 láncszem, majd az előző sor 3. -vagyis kozépső- egyráhajtásos pálcájának tetejébe készítünk egy láncszemet. Tovább 7 láncszem, majd újra a 3. egyráhajtásos p.-ba láncszem... . Kúszószemmel zárunk.
4. sor: ugyanaz, mint a 2.
5. ugyanaz, mint a 3. ... így ismétlődik csak ez a két sor egymás után egészen addig, még a kellő méretet el nem érjük.
Ennyi az egész.

A leírás saját, már amennyire a horgolásban lehet ilyet mondani. Ahogy már írtam is, egy mintát félre néztem, és így lett ez.
Szerintem nagyon knnyű és haladós. Sok sikert hozzá.

2 megjegyzés:

krisz írta...

Ó,köszi hogy leirtad!Hogy mikor jutok el hogy megcsináljam,de tervbe vettem.

Jandó írta...

Krisz, nagyon szívesen. Örülök, ha majd használni tudod. :) Hát, tervekből nálam sincs hiány.