2010. július 5., hétfő

Festés, nadrág 2.

Már majdnem készen vagyok a nadrággal. :) Még nem tudom, hogy végül használható lesz-e, de nagyon remélem. Mutatom az aktuális állapotot.



Szárak összavarrva, derék ráncolva. Ráncolást se csináltam még, csak olvastam róla. Nem is olyan nehéz, bár ezt akkor mondom majd, ha már a dereka is rajta lesz.


A festéshez tartozó tanulság még annyi, bár ezt rögtön sejtettem, hogy nem szabad túl kicsi lábosban főzni, mert nem lehet igazán megmozgatni benne az anyagot. Festés közben nem akartam átönteni másik edénybe, gondoltam hátha így is teljesen átjárja az anyagot. Hát, nem így lett. A táskához a kisebb darab tökéletes, de a nadrágszárak kicsit batikolt jellegűek. Így is tetszik, de nem ilyennek szántam. (Többen kérdeztétek, és kommentben írtam is, de azért is is megemlítem, hogy Columbus ruhafestékkel festettem, banánzöld szín.)

Amit még meg kell mutatnom, az a mai ajándékunk. Vagyis igazából Jankáé. Van egy kedves nagynénink, aki Ausztráliában lakik, de szinte minden évben eljön Magyarországra. Ő hozta ajándékba. Ami a különlegessége, hogy nem is igai játék baba, hanem porcelán. Még sosem láttam ilyet, csak képen és filmekben. Olyan, mintha igazi haja lenne, és az arca is különös. A ruhája pedig a váratlan utazás és a Jane Eyre világát idézi. Szép és egyszerre kicsit ijesztő, ahogy kopog a porcelán arca, és darabokra törne, ha leejtenénk.

4 megjegyzés:

ZsuzS írta...

Tetszik a nadrág, várom a végeredményt!

Móni írta...

De ügyes vagy! Én sem merek soha ruhát varrni, de majd egyszer elvégzek egy szabász-tanfolyamot :D. Nekem is tetszik így, hogy nem teljesen egyenletes.
Nagyon édes a porcelánbabátok :)

Zsófi írta...

Én régebben a mosógépben festettem. 90 fokon, az öblítő rekeszbe az ecet. Mindig tökéletesen befogta a festék az anyagot, sosem lett foltos (ha igen, az keverék anyagnál volt, de az egész ugyanolyan volt). A gumi és műanyag alkatrészeket befogta, viszont a következő mosást nem. Annyi hátránya van, hogy halványra nem sikerült festenem soha... Bár mindig beleraktam az összes festéket.

Jandó írta...

Köszönöm.
Zsuzs, móni, örülök, hogy tetszik nektek is.

Zsófi. köszönöm a tanácsot. Gondolkodtam a gépben festésen, de féltem, hogy befogja adobot. Bár utólag már látom, hogy ez elég butaság. :) Az remek lehet, hogy utána már nem fogott nálad. Ez a fázis nálam még nem lett tesztelve.